Monday, 14 March 2011

CERITA JE...TETAPI ADA YANG TERSIRAT..

teringat tentang cerita ni...mungkin ada yang sudah membacanya..tetapi kalau dah baca pun bacala sekali lagi..hehe

APA BEZA RM50 DAN RM 1.00??(tentulah nilainya..)
 cerita bermula....
duit seringgit telah bertemu dengan lima puluh ringgit;
duit seringgit bertanya :
"oit lama tak nampak mana kau pergi?
duit lima puluh ringgit pun menjawab:
" aku pergi merata tempat..pergi stadium tengok bola,,naik STAR cruise,pergi kota kinabalu naik Air Asia, lepak di One Utama,tengok AF,Malaysia idol, tempat tempat macam tulah,..eh kau macam mana pula?
duit seringgit pula mejawab seraya menunduk:
"hem....biasalah..balik balik tempat yang sama...MASJID....SURAU..MASJID....SURAU...


p/s= betulkah nilai wang seringgit hanya disurau atau masjid sahaja? kalu takda seringgit mesti x cukup lima ringgit. apa pun nilai tersebut yang penting KEIKHLASAN. kalau memberi banyak,hanya untuk menunjuk-nunjuk pun tak berguna..tetapi kalu ada apa salahnya memberikan lebih untuk membantu kejalan kebajikan...

0 comments: