Monday, 14 March 2011

SEMUANYA TENTANG WANG SERINGGIT..

RAHSIA WANG SERINGGIT??? MENARIK.. :) 

>amalan satu per sepuluh<
haa..tahu maksudnya??..okay..ini amalan belanjawan kita semua dalam sehari-hari..macam kalau kita ada duit RM1.00,kemudian kita simpan 10 sen hanya guna 90sen yang lebih tu.. tiap kali kita nak beli apa-apa simpan 10%..tak kiralah duit tu duit gaji ke,duit untung ke,tak kisahla,,! yang penting simpan dekat tempat yang selamat dan berhenti pikir pasal duit 10sen tu!! nak tahu sebab apa??..takut la satu hari nanti..tangan kita menggatal nak ambil duit 10sen yang dah jadi banyak tu..dah tiap tiap hari kita belanja dah tak sedar duit 10sen tu bertambah banyak,ingat "satu per sepuluh'!!

samalah macam  kalau kita ada  RM1 JUTA,simpan 10% je pun..90% lagi banyak kan? kalau guna semua duit tu,lama kelamaan habis juga kan..tapi kalau amalkan tabiat ni tentu terjamin...

0 comments: